Program Aktywna Tablica SPE umożliwia stworzenie w szkole miejsca przeznaczonego do nauki i stymulowania rozwoju uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego oraz korzystających z pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Program zakłada dofinansowanie w wysokości do 80% przy pokryciu pozostałych 20% z wkładu własnego organu prowadzącego placówkę. Program skierowany jest dla szkół podstawowych, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia. Dofinansowanie obejmuje pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii, specjalistyczne oprogramowanie do pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii wykorzystywane w TIK, komputer stacjonarny lub laptop, jeżeli jest on niezbędny do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych, narzędzi do terapii lub oprogramowania.
Miło jest nam poinformować, że nasza szkoła przystąpiła do Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „AKTYWNA TABLICA SPE”.
Złożony wniosek został pozytywnie rozpatrzony, dzięki temu szkoła pozyskała wsparcie finansowe w wysokości 35.000,00 zł.
Całkowity koszt realizacji wynosi 43 750,00 zł;
Szkoła za kwotę dofinansowania w ramach Programu zakupiła oprogramowanie specjalistyczne do terapii:
Eduterapeutica LUX Dysleksja
Eduterapeutica LUX Dyskalkulia
Eduterapeutica LUX Problemy wychowawcze
Eduterapeutica LUX SPE 1-3
Eduterapeutica LUX SPE 4-8
Logopedia - kart pracy Eduterapeutica
mTalent Autyzm Rozumienie i naśladowanie mowy
mTalent Autyzm Mowa czynna, od słowa do zdania
mTalent Koncentracja i pamięć
mTalent Percepcja wzrokowo - słuchowa Pakiet Expert
mTalent Czytanie SY-LA-BA-MI Pakiet cz.1i cz.2
mTalent Logopedia Pakiet Expert
oraz sprzęt:
3 tablice interaktywne Promethean ActivPanel 65''
Tablet Lenovo
Notebook ASUS
Realizując program zamierzamy wspierać proces nauczania i rozwój dzieci ze SPE wyrównując ich szanse edukacyjne. Narzędzia przeznaczone do zindywidualizowanych potrzeb wspomogą pracę specjalistów z uczniem w trybie stacjonarnym i zdalnym. Podjęcie kompleksowych działań, w tym o charakterze diagnostycznym i terapeutycznym znacząco wpłynie na poziom i jakość nauki oraz terapii.
W ramach realizacji założeń Programu szkoła zobowiązuje się do zrealizowania następujących zadań:
- powołanie szkolnego e-koordynatora oraz nauczycielskich zespołów samokształceniowych,
- uczestniczenie zespołu oraz e-koordynatora w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu,
- uczestniczenie e-koordynatora w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym: udziale w co najmniej 3 spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
- zorganizowaniu w szkole, w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
- dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk,
- wykorzystywania TIK na zajęciach specjalistycznych, zajęciach z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, w liczbie co najmniej 5 godzin w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach Programu,
- przedstawienie dla potrzeb organu prowadzącego sprawozdania z realizacji zadań wynikającychm z udziału w Programie, obejmującego zadania z pkt 1–4
Więcej na temat programu można dowiedzieć się na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Sprzęt, narzędzia oraz zdjęcia z zajęć moża zobaczy w naszej galerii zdjęć na stronie szkoły.