Tutaj powinien być opis

SMAKI NASZYCH LEKTUR

Uczniowie klasy IV realizują na lekcjach języka polskiego innowację pedagogiczną „Smaki naszych lektur”.

Innowacja organizacyjno-metodyczna, zakładająca pracę metodą projektu, odbywać się będzie przez cały rok szkolny. Będziemy przygotowywać proste potrawy, o których mowa w szkolnych lekturach.

Celem zajęć będzie nie tylko utrwalenie wiedzy o literaturze i języku, ale również wdrażanie nawyków zdrowego odżywiania i kultury spożywania posiłków. Co więcej, podczas takich zajęć dzieci zdobędą niezbędne życiowe doświadczenie, wyzwolą twórczą ekspresję, poznają sztukę i etykietę kulinarną w troskliwym, przyjaznym, ciepłym i inspirującym otoczeniu oraz nabędą nawyki zdrowego odżywiania i kultury spożywania posiłków. Uczniowie nauczą się samodzielności, samoobsługi, a także dobrych manier przy stole, zasad savoir-vivre’u, celebrowania i smakowania posiłków.

Za nami pierwsze lekcje w szkolnej kuchni. Podczas omawiania lektury pt. Akademia pana Kleksa uczniowie przygotowali ulubione potrawy tytułowego bohatera. A co jadł Ambroży Kleks? Kolorowe farbki i szkiełka, z których przyrządzał różne potrawy. Idąc tym tropem, czwartoklasiści postanowili przygotować owocowe galaretki z dodatkami w postaci kolorowych cukierków, posypek cukrowych oraz bitej śmietany.

Uczniowie bardzo chętnie i z dużym zaangażowaniem uczestniczyli w zajęciach.