Tutaj powinien być opis

Wycieczka uczniów klas 4 i 5 do Katowic

7 lutego 2025 r. uczniowie klas 4-5 wraz z wychowawcami wyruszyli na wycieczkę do Katowic, aby zwiedzić wystawę „Kleks. Magia Kina”. Jest to multimedialna i interaktywna ekspozycja inspirowana filmem w reżyserii Macieja Kawulskiego, gdzie dzieci mogły poczuć się jak na prawdziwym planie filmowym. Cała wystawa obejmowała oryginalną scenografię, kostiumy oraz rekwizyty używane w filmie. Zwiedzający mieli okazję robić sobie zdjęcia w różnych punktach wystawy i dzięki nowoczesnej technologii przenieść się do świata kina oraz magii.

Zwiedzanie rozpoczęło się od nauki magicznego tańca, następnie dzieci zobaczyły piękne sale, takie jak: Gabinet Chorych Sprzętów, Biblioteka Pana Kleksa, Sala Mówiących Obrazów, magiczna skrzynia, czarodziejskie bramy i wiele innych. Mogły usiąść na ławce obok filmowego Ambrożego Kleksa, stanąć oko w oko z Królową Wilkusów oraz przyjrzeć się szponom Szpaka Mateusza. W jednej z sal, gdzie zgromadzone były stroje głównych bohaterów, dzieci mogły zapoznać się z tajnikami pracy kostiumografów. Podczas seansu filmowego poznały sekrety i tajniki powstawania filmu, w tym sceny, które nie pojawiły się na dużym ekranie. Siedząc w ławkach Akademii, uczestniczyły w lekcji rysunku, podczas której rysowały Adę – bohaterkę filmu.Wizyta na tej wystawie była nie tylko świetną zabawą, ale także inspirującą lekcją o magii kina i filmowej twórczości.

Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w Kinie Helios w Katowicach, gdzie uczniowie obejrzeli kolejną część filmu na motywach powieści Jana Brzechwy – „Kleks i wynalazek Filipa Golarza”. Film, będący nowoczesną interpretacją klasyki, zabrał uczniów w magiczny świat pełen przygód, tajemnic i inspirujących wynalazków. Tym razem Profesor Kleks był zmuszony do powrotu do rzeczywistości i skonfrontowania się z technologią, która zagrażała marzeniom dzieci.

Wycieczka miała na celu kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez aktywny odbiór sztuki filmowej, kształtowanie nawyków kulturalnego zachowania w miejscach publicznych. Była to również doskonała okazja do integracji uczniów i wzmocnienia więzi koleżeńskich.